zondag, mei 20, 2007

Colombia nieuws

In Regensburg heeft het Zepto team bij de mannen weer de plaatsen 1,2, en 3 bij elkaar gereden. Mathias Schwierz wint voor Nico Wieduwilt en Ferre Spruyt. Foto's komen later waarschijnlijk via Zepto. Geen super "groot" deelnemersveld maar toch weer wat afstand in de benen.

In Zwitserland zijn de nationale kampioenschappen ook bezig. Via Teamrollerblade vind je de uitslagen. Vooral opmerkelijk vind ik het feit dat Nicolas Iten op korte termijn zo veel vooruit gang heeft geboekt. Zeg nu zelf wie had gedacht dat hij zo sterk was in de sprint? Wayne Begg verslagen is toch niet iedereen gegeven. Trainen met rollerblade werpt zijn vruchten af...


Veel filmpjes van Colombia hier!! Ziet er goed uit! (Waarom kunnen wij dit ook niet??)

In Colombia zijn ze nu helemaal gefocust op de wereldkampioenschappen daar. ZE hebben een lijst van 84 schaatsers vrijgegeven die de preselectie hebben gehaald. Deze renners moeten nu via een 4 daagse genoeg punten verzamelen door allerlei wedstrijden te rijden om zo in de selectie voor het WK te geraken die na die 4-daagse wordt gemaakt.

De link vind je hier. Online vertalen. Kijk vooral eens naar het programma dat er op deze 4-dagen onder de wielen geschoven wordt.. Amai!!

Blijft de vraag hoe het nu in ons Belgenlandje zit. De tam-tam signalen dringen niet door tot het verre Zoutleeuw dus weet ik eigenlijk niks over hoe het verder gaat. Ik vraag mij af wanneer er nu iets gedaan wordt onder de vlag van de nationale ploeg. Elitetraining doen om een elitetraining te doen lijkt mij ook niet de oplossing. In ieder geval nu met de kampioenschappen in zicht( bijna toch) lijkt het mij niet het moment om zotte dingen te gaan doen.




Italiaanse kampioenschappen voor de jeugd. Alle resultaten hier.Foto's via Pattinlandia, hier.

Greets

Geen opmerkingen: