dinsdag, mei 29, 2007

BK Marathon

Foto skatingsisters.

Wel de weergoden waren eens mee. Is al een tijdje geleden denk ik dat er zo weinig regen gevallen is tijdens onze 2-daagse. Alé, maar goed ook want dan kon er ook degelijk gekoerst worden.


Bij de scholieren- kadetten meisjes was de overwinning voor:
  1. Hanne Wouters (HEV)
  2. Anke Vos (RRZ)
  3. Vicky Jacobs (RRZ nog steeds kadet!)

Bij de scholieren - kadetten heren:

  1. Joren Vandenberghe (ZRC)
  2. Tas Siemen (ZRC)
  3. Arne Derobaix (ZRC)

Juniors - Seniors - liefhebbers dames:

  1. Nele Armee (HEV)
  2. Jessica Gaudensaboos (Wuustwezel)
  3. Suzanne Van Praet (RRZ)

Juniors - Seniors - liefhebbers heren:

  1. Bart Swings (HEV)
  2. Ferre Spruyt (HEV)
  3. Stijn Van Hove (ZRC)

Foto's van Skatingsisters, Maarten Slembrouck, Rik Huys.

Uitslag van de 2-daagse vind je al op de site van de rollerbond. Je vindt er ook de uitslag van de Frans Claes wedstrijd in Wilrijk.

Het programma van het BK piste en weg staat ook online.

Even nog over de wedstrijden. Het weer was goed (godzijdank) en de koersen van de jongeren waren ook redelijk goed bezet. Vooral de kadetten - scholieren Heren was een mooie wedstrijd (met jammer genoeg een geen al te sportieve Wesley Lommers) veel beweging geen saaie wedstrijd.

Bij de dames seniors, was er veel te weinig volk. Ik vind het wel een beetje triestig dat er zoveel belgische dames het vertikken voor in eigen land te komen rijden. Ze gaan wel in Nederland rijden (of komen gewoon niet), maar ik stel me de vraag kunnen ze wel in eigen land winnen?

Ik stel me die vraag maar gewoon omdat het excuus altijd is dat het niveau daar "hoger" is of omdat er meer geld te verdienen is (denk ik ook niet)... Als je Nele, Jessica en Suzanne zag rijden dan denk ik dat je al van goede huizen mocht komen om daar stokken in de wielen te steken. Nu zal je wel zien als er tickets moeten verdeeld worden voor EK's of WK's dan zullen de afwezigen er wel zijn en gretig meehengelen, maar zelf het Belgische skeelerniveau helpen naarboven trekken is blijkbaar teveel gevraagd en vergis u niet het is wel degelijk nodig willen we blijven bestaan!

Bij de Seniors heren viel de opkomst nog redelijk mee. Jasper Corne en Stijn Van Hove hadden toch de moeite gedaan om naar Heverlee af te zakken om te strijden tegen een "overmacht" van de plaatselijke renners. Nu ze hebben dat goed gedaan en het was ook een wedstrijd met wel wat animo in, maar op het einde van de wedstrijd kwam dan ook de geel/rode overmacht naar boven en leidde dan tot het gekende resultaat. In ieder geval bedankt voor de mooie wedstrijd, is niet gemakkelijk rijden tegen een overmacht van één club. Heb het vaak genoeg meegemaakt...

Ander nieuws post ik wel wat hoger.

1 opmerking:

Unknown zei

de link naar de foto's klopt niet volledig. Het zou moeten
http://new.photos.yahoo.com/search_results?tag=heverlee&c=maarten_slembrouck zijn. Dit komt door het feit dat ik maar 200 foto's per album kan zetten en ze dus moet sorteren per tag. Het zijn er dus 587 ipv 54 :p

Als je dat even wil aanpassen

groeten

Maarten