woensdag, augustus 29, 2007

WK conclusie...

Heeft even geduurd, weinig posts de laatste dagen, lag dan ook in de "kliniek" om mijn souvenier van vorig jaar te laten weghalen. Heb dan ineens maar een groter souvenier terug gekregen...











Nu wanneer je naar deze foto's kijkt is het volgens mij wel logisch wat het steeds terugkerend "point" is. Ja, het voetje gooien is altijd al belangrijk geweest, maar is dit WK toch nog maar eens extra in de verf gezet. Bart verliest er één wereldtitel mee, Wouter wint er één mee, Joey Mantia wint 3 titels gewoon door het beste zijn been naar voor te gooien, Brittany Bowe komt van 4de naar 1ste door het voetje, Davide Amabili verliest met 3 duizendste door hetzelfde voetje, Sabine Berg wint op magistrale wijze door... , ... Zelfs de dames zijn er goed mee weg...

Nu dit is snel opgelost, zie dat je rapper bent en het voet gooien is niet meer nodig,... was het allemaal maar zo simpel. Feit waarom ik dit toch nog eens aanhaal is omdat enkele weken geleden op de training één van de renners tegen me zei dat het voetje gooien alleen maar voor binnen was. "We oefenen alleen maar binnen op het gooien van onze voet". Nu ik was daar toen een gans verhaaltje rond aan het verzinnen om waarom het toch oh zo belangrijk is. Ik hoop dat hij mijn blog leest en het misschien nu beter snapt (al weet ik niet of hij al kan lezen...)

Over de Belgen dan:

Bart en Wouter waren natuurlijk outstanding! Al heb ik daarjuist den Bart nog wel is onder zen "voeten" gegeven dat hem die spagaat verliest aan die Italiaan. Zo, heeft hem natuurlijk meer kans om het volgend jaar misschien beter te doen... :D.

Annabel heeft toch meer dan bewezen op het WK thuis te horen. Mooie 9e plek op 500m en 2 nipte uitschakelingen voor de finales van de 200/300m! Verschillende malen de Europese mederensters geklopt..

Jens, Wannes en Jore , alle drie het eerste WK en dus ook wat aanpassen. Wannes goed zijn "werk" gedaan voor Bart, zich in de eerste wedstrijd wat laten verrassen, maar dan terug volop mee. Jens vooral een mooie marathon gereden, juist zoals op het Ek een goeie marathon gebolt. Ook de 500m piste was goed, benieuwd wat hij volgend jaar op de lange kan brengen? Heeft nu toch bewezen dat hij meer kan dan alleen maar sprinten! Jore de jongste van de 4. Verbaasde mij door tijdens zijn eerste lange wedstrijd al direct mee op kop van het peleton te gaan rijden. Behoorlijk wat lef voor nodig en dit dan nog enkele ronden volhouden, daarna verzeilde hij wat achteraan mij heeft natuurlijk geproefd van wat het WK is en zal zeker terug komen om er potten te breken.

Ferre dan, het was altijd een beetje een gok om Ferre naar het WK te sturen met zijn schouder blessure opgelopen op het EK. Nu, ik dacht dat het wel geen probleem zou zijn die 4 weken met verminderde trainingsarbeid. Nu de resultaten zijn wat ze zijn, ik had er meer van verwacht en hijzelf ook. Zeker als je ziet dat zijn Duitse teamgenoten in de top-10 geraken is dit iets wat hij ook zeker moet kunnen. Afin, hij is in ieder geval niet teneergeslagen naar huis gekomen, we zijn al bezig om het volgende seizoen te plannen waar we hopelijk iets meer "chance" hebben in de voorbereiding.

Het was voor de meeste renners wel een goeie "wake-up call" van kijk dit is het niveau op het WK en daar moet je keihard voor trainen. Vooral op tijd mee beginnen te trainen, want volgens mij zaten er nog beter prestaties in voor de Belgen!

Afsluiten met een mooie foto van Eric VDB en nog een samenvatting en nog één.
Toch knap zo een alleenstaande vlag!

Geen opmerkingen: