donderdag, juni 28, 2007

Zoals verwacht...

Op het alom bekende forum (BIC) komt de boodschap van Mr. Vanlancker over de aanstelling van Karl Keppens tot nieuwe "technisch directeur snelschaatsen" Kevin heeft het over het spaak lopen van de communicatie. Nu vraag ik mij af of dit dan aan de vorige TDK (Eric Vandenberghe) lag of gewoon aan het feit dat de "rest" hem dwarsboomde...

Nu ben ik eens benieuwd hoe men onze recent aangestelde coach gaat behandelen en hoe kort haar verblijf hier gaat zijn? Ik lees dat er wat commentaar is over het feit dat ze nog 2 elitetrainingen doet vlak voor het "belangrijke" BK. Ik heb hier ook al gepost dat ik liever mijn renners bij mij heb op dat moment, maar als ik hoor wat ze gisteren hebben gedaan op de training dan denk ik niet dat er zorgen moeten zijn dat men dit zaterdag en zondag nog gaat voelen, kan eerder misschien zelf een voordeel zijn om nog eens de snelheid wat op te krikken...

Als ze natuurlijk sneller naar hier was gehaald kon deze training ook vroeger, maar als ze pas een ticket krijgt om te vertrekken begin deze week dan wordt het moeilijk. Niet vergeten dat ze in de US ook nog een kinetherapie zaak heeft die moet blijven draaien na haar vertrek hier (jaja kinesist...)

In ieder geval zijn er blijbaar verschillende mensen die Renee al op voorhand afschrijven zelf zonder nog maar een woord gesproken te hebben met haar. Ik zag vandaag de aanpassing van de Nederlandse selectie ten voordele van Wesley Lommers en dacht kijk eens wat een "stoten" ze in Nederland uithalen.

Jammer, genoeg zal het niet lang meer duren voor we weer de "clowns" van de lage landen zijn.
Het warme water zal nog maar eens worden uitgevonden en iedereen zal versteld staan dat het ineens zoveel beter gaat!

Hoe dan ook het BK staat voor de deur en men enige interesse is dat mijn renners het goed mogen doen. Ze zouden klaar moeten zijn voor het BK, ze hebben hard getraind en we zullen zaterdag wel zien hoe de concurrentie het doet. Hopelijk krijgen we mooie, eerlijke wedstrijden met verdiende winnaars!

De selectie zal naar alle waarschijnlijkheid nog meer stof doen opwaaien, maar dat zal wel voor komende week ergens zijn. Scherp de pennen al maar en vergeet niet af en toe de mensen af te breken die je van haar noch pluim kent!

mvg

Jelle Spruyt

3 opmerkingen:

Tismai zei

Ik dacht dat m'n commentaar duidelijk was, maar dat blijkt dus niet het geval...

Mijn frustratie is niet de persoon van Renée, noch twijfel ik aan haar kunde inzake coaching /training/ kiné / ....

Ik heb ze aan't werk gezien verleden jaar tijdens de trainingsweek te Heverlee, heb haar toen ook gesproken, en hoor ook hoe lovend de commentaren zijn van de gasten die bij haar op stage waren.

Ik doe m'n petje af voor wat ze presteerde in de USA en de 2 weken dat ze hier was.

Mijn frustratie gaat echter over het gebruik/misbruik van een persoon als Renée.

Ik vraag me echt af of we haar 'goed' gebruiken door ze hier slechts xx dagen voor 't kampioenschap te laten opdraven...

Misschien kunnen we haar 'beter' gebruiken in voorbereiding van? Hoe verliep de communicatie tussen de verschillende trainers? Was er communicatie? Wordt Renée dit jaar betrokken in de selectie? En zo ja, op basis van wat wordt dan verwacht dat ze een keuze maakt?

Itachimaru zei

De beperkte tijd dat Renee hier is voor het BK, ligt puur en alleen maar aan de "hogere machten". Renee wou naar Gross Gerau komen en daarna zelf enkele trainingen inlassen met de jeugd en Seniors. Je weet toch hoe lang het geduurd heeft vooraleer de beslissing werd genomen om Renee als coach te nemen.

Dan nu met het argument afkomen dat het te lang geduurd heeft voor ze hier was is iets waar ze zelf niets aan kan doen en volledig aan de bobo's van de VRB ligt.

Selectie? Renee heeft verstand genoeg denk ik, om zich niet te moeien met de selectie van mensen die ze maar 1x heeft zien rijden.Maar toch zal ze daar ook nog eens op worden afgerekend!

Renee zal altijd het slachtoffer zijn, dat is nu al duidelijk en dat vind ik dan wel zeer jammer, want ze heeft een staat van dienst die niemand hier kan voorleggen...

Greets

Anoniem zei

Toch even een positieve noot plaatsen... Eerst en vooral moet ik Jelle een pluim geven voor zijn toenemende objectiviteit. Dit meen ik echt, je berichtgeving kleurt zich en laat zich sieren door objectief vanaf de zij lijn de zaken te beschrijven en becommentariëren. Houden zo!
En dan kijk ik even door mijn vingers i.v.m. de laatste commentaar.

Ik moet Frank volledig gelijk geven in zijn vragen naar de efficiëntie van het inzetten van Renee.
Ook ik heb hier mijn vragen bij of dit niet onder een betere, gestructureerde en weloverwogen manier kon. Als ik dan lees dat Jelle schrijft dat ze op selecties zal afgerekend worden, is dat dan niet normaal? Dit is nu eenmaal een delicaat punt waar alle bondscoaches mee te maken krijgen. Ga even terug in de tijd, kan je één bondscoach opnoemen die vertrokken is met positieve commentaar? Dat weet iedereen die eraan begint dat je na een tijdje de rekening gepresenteerd krijgt en toch engageer je ervoor.
Het duurt net zolang tot alle malcontenten zich groeperen en een stok achter de deur vinden en dan word je bedankt. Of je merkt dat er beslissingen achter je rug worden genomen die niet door de beugel kunnen. Als je dan enkel op het skeeleren moet terugvallen dan ga je ten onder, indien je andere belangrijkere (hobby's) hebt dan neem je zelf de beslissing te vertrekken. Wat ik hier mee wil zeggen is dat Renee weet waar ze aan begonnen is en ze weet ook dat er een dag komt dat haar positie onhoudbaar wordt. De drijfveer waardoor ze er aan begint is omdat ze een hart voor de sport heeft en het gevoel heeft dat ze haar ervaring en kennis kan meegeven aan de jonge sporters.
Het gevoel hebben dat je iets kan betekenen voor de renners, dat is de reden waarom je zo een taak aanneemt. Ik hoorde onlangs de nieuwe Vlaamse minister president zeggen: "Voor minister president solliciteer je niet, daar wordt je voor gevraagd".
Wel voor Bondscoach is dit net even zeer van toepassing.