maandag, juni 04, 2007

Rumble in Brugge...

Blijkbaar weer een spannend weekend geweest. Niet alleen in Korea maar ook in Brugge. Via de blog van Maarten Slembrouck kom je vanalles te weten over een "eventrijke" wedstrijd Juniors/Seniors Heren. Bij de comments vind je dan een reactie van beide heren.

Nu heb ik dat ook gelezen (rara) en wil ik toch even reageren op de post van Jens waar ik het niet helemaal eens mee ben (heeft niks met de wedstrijd op zich te maken, want ik was er niet dus weet er geen ... van)

"Dit bewijst nog eens dat deze sport dat wij beoefen een team sport is! en je hebt gezien met meer sta je sterker en daardoor word de band sterker! Wij kunnen elkaar zodanig helpen dat we klaar zijn voor het Ek in Heerde! Daar gaan wij geen problemen hebben om elkaar te verstaan in de koers!"

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat dit een teamsport is. Ja, op het EK /WK, marathons en zelfs grote internationale wedstrijden zoals, Gross-Gerau waar Jens afstopte voor Bart en Wannes ben ik daar tot op zekere hoogte mee akkoord.

Nu in Belgiƫ ben ik van mening dat je zeker tegen elkaar moogt/moet rijden. Blijkbaar zit het er bij de meeste renners in dat, omdat je samen in de nationale ploeg gereden/rijdt hebt je dan op de nationale wedstrijden ook voor elkaar moet rijden??? Hoe kan je dan het niveau van de wedstrijd en niveau van jezelf en mede-collega's naar boven krikken als je toch niet tegen elkaar rijdt.Waarom train je dan het ganse jaar om de overwinning/goede plek af te geven? Hoe weet je nu hoe sterk je echt bent of hoe sterk je ploegmaten op eventuele Ek's zijn als je niet tegen elkaar rijdt.

Ik heb het hier nog al is gezegd, maar met tegen elkaar rijden bedoel ik dus niet elkaar eruit duwen of andere vuile trukken tegen de collega's moet gebruiken. Ik bedoel maar gewoon er een harde wedstrijd van maken of juist niet als dat niet je ding is en alles geven om de wedstrijd te winnen.Ik reed in Belgiƫ ook altijd tegen Wouter als ik de kans kreeg. Jammer, genoeg was hij meestal nogal snel als de meet in zicht was, maar we maakte het elkaar toch niet gemakkelijk en reden tegen elkaar (weer tot op zekere hoogte). Toch konden we tijdens het EK/WK met elkaar opschieten en reden we samen(voor zover wouter lang deed natuurlijk).

Ik zag op het BK marathon hetzelfde. Bart ontsnapt, Wannes reed ook niet achter hem. Nu voor mij is dat natuurlijk plezant want Bart wint de wedstrijd. Nu ik had er geen probleem mee als Wannes achter Bart zou gaan. Ze zijn allebei Junior dus waarom niet tegen elkaar rijden. Dat de sterkste maar wint... Waarom er eens niet achter gaan en zeggen van ik rij hier ook nog, ge zult alles moeten geven!

Afin, ik denk niet dat er problemen zijn als je koerst met gezond verstand. Je moet kunnen toegeven van "vandaag was hij beter, maar volgende week probeer ik het opnieuw".

Misschien niet iedereen mee akkoord en dat is dan natuurlijk uw goed recht, maar als ik zie wat mijn renners trainen dan vind ik het dom om al die moeite zomaar weg te gooien om een "vriendje" te helpen. (Ik bedoel er niet mee dat je nooit eens voor iemand anders mag rijden, zeker niet. Maar als er dan toch weinig concurrentie is geeft er dan is gewoon een lap op! Effe duidelijk maken voor de post-copiers)

Op het BK gaan jullie toch allemaal doorvlammen of daar ook samen rijden??

1 opmerking:

Unknown zei

Ik weet niet of het zo nodig is om persoonlijke vetes op internet uit te schrijven. Ik heb me vroeger ook mateloos geergerd aan die trage Jelle voor mijn neus ;) en heb ook geen forum vol geschreven. Zelfs niet toen ik 5x op 8 wedstrijden was gediskwalificeerd om de zotste redenen :)

Ondertussen heb ik dat de mannen in het wit al vergeven. :)

Dus, gewoon hard trainen en de volgende keer rij je er gewoon van weg.