zaterdag, juni 30, 2007

46,4 Km/h

Foto van Maarten Slembrouck (kodak batterijen plat ge kent het wel...)

Voor degene die mijn blog al een tijdje volgen (en het zijn er ondertussen al een hoop) had ik ergens een voorspelling gedaan voor wat ik mijn renners graag had zien doen op het BK.
Vooral bij Ferre had ik een exacte voorspelling gedaan, dat ik graag een 25"er had gezien. Nu het werd een 25"92, nipt maar toch eronder.

Verrassing kwam al wat vroeger (ale verrassing) voor de start zei ik tegen Bart graag een 25"er en voila 25"862 op de 300m! Vooral de laatste volle ronde van 15"53 vandaar titel!!!!

Andere wedstrijden en mijn visie daarop...

Scholieren dames:

Begonnen met het tijdrijden en daar was Anke Vos de snelste voor Hanne en Inge Van Gysel. 1000m was er een valpartij, Hanne vanop dat moment aan kop 2,5 ronden voluit vertrokken en de laatste 20m komt Mathilde Decleer ernaast en wint nipt de sprint (voetje hé...). Inge Van Gysel 3de (dacht ik). Op puntenkoers hadden bijna alle "tenoren" punten genomen. 4 mensen met 5 punten. Mathilde won eindsprint en pakte dan ook de overwinning. 2de Inge en 3de Anke Vos.

Al bij al een redelijk wedstrijd waar de renners toch hebben gereden voor hun kampioenschap/ selectie (zoals ook gevraagd was).

Scholieren Heren:

Zoals verwacht was er weinig te doen aan de hegemonie van de Zandvoorde boys--> Surfers :-)
Joren heeft daar alle wedstrijden op zijn naam geschreven en Niels Provoost zat er ook nog ergens tussen (mijn excuses ik ken de renners niet bij naam). 1 bemerking heb ik wel bij deze reeks is dat er eigenlijk te weinig conccurentie is tussen deze renners en dat is dan vooral in het nadeel van de eventuele Ek-gangers. Ik hoop maar dat ze dit niet bekopen op het EK.

Junioren Dames:

Kunnen we eigenlijk kort over zijn. Annabel Decleer en Marjolein Slembrouck.

Junioren Heren:

Zoals al bovenaan gezegd "il piccolo" Swings er een dikke lap op gegeven en de 300m/1000m en puntenkoers gewonnen. Op de puntenkoers het maximum van de punten gehaald! Op de 300m was Jens Maertens 2de en Wannes Van Praet 3de. Op de puntenkoers waren Yannick Verleene en Wannes 2 en 3 / 3 en 2???? 1000m Verleene 2de en Wannes 3de. Verleene aangenaam verrast deed goed mee in de verschillende sprinten en won mooi het duel tegen Wannes op de 1000m!

Seniors Dames:

Verrassing (voor mij toch) 300m: Gaudensaboos Jessica wint voor Britta en Hilde die in de start wel verschillende meters meer doet uit vrees voor de witte borden??? 1000m werd gewonnen door Britta voor Hilde en Jessica, Suzanne nipt 4de (voetje weer ,wat is er toch met die vrouwen...) Puntenkoers werd gewonnen door Britta voor Jessica en Suzanne. Hilde was dan al vertrokken naar Nederland (Nijkerk), maar morgen komt ze terug.

Seniors Heren:

Ferre de 300m gewonnen met een 25"-er dan kwam Kwinten en daarna Maarten Swings. 1000m moet ik dan toch nog iets over zeggen, (clubgevoel komt natuurlijk boven) Stijn Vanhove heeft deze gewonnen al vond ik de manier waarop niet helemaal correct, laatste ronde maakt hij een serieuze uitstap van zijn lijn, waardoor zowel Maarten als Ferre geblokt worden.

Goed dat is koers dan zal je zeggen en ik ben het daar eigenlijk mee akkoord,ware het niet dat ik tijdens onze "tactische" bespreking voor de wedstrijd het voorstel van Tim Vanlancker om de andere 2 op sleeptouw te nemen en dan van kop te gaan en zo de andere te "hinderen" afschoot. Ik dacht ze moeten het maar clean en fair doen en dan zelf slachtoffer worden... Nu Stijn kwam ervan af met een waarschuwing en de garantie van de koersrechters dat er ging worden ingegrepen bij een volgende poging.

Daarmee is dat verhaal dan ook afgesloten, ik moet er ook bij zeggen dat Stijn voor de rest zijn wedstrijd wel zeer slim aanpakte! De indoor-move van Stijn bij het ingaan van de bochten, om de mannen achter hem niet op volle snelheid te laten komen werkte perfect en op dat klein hopje naar de binnenkant toe na reed hij een goede wedstrijd!

De puntenkoers was een ander spektakel! Eerst en vooral Maarten Swings die in het begin van de wedstrijd zijn onderstel voelde verschuiven (in werkelijkheid waren het de wielen en de roulementen vraag hem maar als je interesse hebt), hierdoor de "grootste" Swings in paniek geschoten en ineens helemaal achteraan het pak. Weg tacktiek natuurlijk. Gelukkig heeft hij het in de laatste rondes nog terug kunnen goed maken (bekomen van de eerste schrik) om de 3de plek op te eisen. 2de plaats was voor Ferre en de 1ste plek voor Jasper Corne. Van waar komt die???

Wel Jasper heeft de laatste 10-15 ronden het op een lopen gezet. Hij nam direct enkele meters. Kwinten Tas kon hem niet bijhouden, Ferre probeerde het dan ook verschillende ronden alleen, niet in te halen. Daarna probeerde Maarten (terug volledig hersteld van de paniekaanval :-) ) het ook nog eens om Jasper terug te pakken--> geen resultaat! De ganse ZRC armada bleef gedurende gans die tijd ook nog achter Jasper rijden, maar dat werd ook niks. Enige besluit mogelijk: Jasper reed een super race en heeft dubbel en dik de overwinning verdiend! Proficiat het was een aangename wedstrijd om langs de kant te bekijken, plannen wel direct overboord maar toch proper gedaan!

Voor degene geïntereseerd hier vind je de tijden terug van de wedstrijden op dezelfde piste in Tienen vorig jaar tijdens het BK (zelfde periode dus redelijk vergelijkingspunt).

Ik maak even de vergelijking voor mijn mannen.

Eerst 2006 dan 2007

Ferre 26"063 /// 25"92
Maarten 27"325 /// 26"236
Bart 27"352 /// 25"862
Hanne 30"301 /// 29"64
Anneleen 32"735 /// 32"15

Al bij al een tevreden man/coach. Ze doen het allemaal beter als vorig jaar en volgens mij is dat toch een belangrijk reflectiepunt, hoe klein de verbetering ook mag zijn. Binnen enkele dagen begint voor de jongeren het Ek, ze zijn bij eventuele selectie er alvast klaar voor, in ieder geval ze rijden nog beter als vorig jaar en de progressie zit er nog steeds in ,ik sprak met één van de bondscoaches en hij zei dat er geen enkele goede start bijzat! 25"6 volgend jaar??? :-)

Nu voor degene die met mijn post weer een ganse polemiek/hetze willen beginnen op andere forums/blogs een paar woorden. Eerst en vooral ik dwing niemand om mijn blog te lezen, ben je niet akkoord ok "no hard feelings" ik heb mijn mening en al de andere lezers ook. Iedereen is vrij te denken wat hij of zij wilt en ik heb daar verder geen problemen mee.

Voor de rest hoop ik dat het morgen droog blijft (kleine kans) en dat al mijn renners er nog eens een goeie lap op geven. Aan alle andere renners, toeschouwers, ouders vooral nog het beste gewenst voor de laatste dag. Ik denk dat alle koersen redelijk fair verlopen zijn.

Als laatste toch nog een pluim voor de koersrechters. Ze worden vaak beschimpt en bespot, soms terecht, soms onterecht. Ik vond ze vandaag zeer goed, met veel volk aanwezig en naar mijn mening hebben ze een constante getrokken in hun lijn van jureren. Kortom ik vond ze goed!

Genoeg gezeverd nu ik ga stoppen en rusten... leven van een coach is zwaar... :-)

Geen opmerkingen: