woensdag, april 09, 2008

Stage Recap

Iets na thuiskomst, maar nog binnen de week, dus dat telt niet. Effe een terugblik op de stage. Zolang als ik blijf meegaan ben ik degene met het meeste anciëniteit (laat maar komen die pizza's). Ik ben voor het eerst naar Spinea getrokken in 1995. Al wel enkele keren geweest dus. Nu in al die jaren is het al wel een tijdje geleden dat het nog zo goed was als dit jaar.

Het weer zat ongeloofelijk goed mee. Wat toch redelijk belangrijk is. Nu meestal hebben we nooit heel veel regen en indien het dan eens regent hebben we nog altijd Spinea om te trainen, maar zeg nu zelf is toch niets plezanter dan te trainen in een licht zonnetje (22°C ). Die 2x dat het stormde kwam dan eigenlijk nog niet zo slecht uit om in Spinea te gaan rijden. Voor de meeste was dat wel een rustmoment dat goed vandoen was.

Daarbij komt nog dat het een zeer toffe groep was. Ook qua niveau lagen ze dicht bij elkaar. Zodat we 3 mooie trainingsgroepen hadden. Van training zelf was het helemaal af. Ik schat dat we op die 5 dagen Italië zo een kleine 23uur getraind hebben (op de skeelers gestaan).

Nu ik er toch over bezig ben nog een paar kleine mededelingen. De FMOT in Marghera was Wannes "Steenkapper Van Praet, zoon van Louis. Met een tijd van 15"46? Op de laatste dag werd deze trofee toch wel afgesnoept door Ferre (stak al in zijne zak en al) met een tijd van 15"13. De trofee van de snelste vliegende 100m mocht met dezelfde nog mee naar huis. (Voila, nu is hem content!)

Kortom twas leuk, ik hoop dat de renners het leuk vonden en de volgende dagen/weken de vruchten van hun arbeid plukken en een goed seizoen tegemoed gaan met vele overwinningen en vooral goede koersen!

Ze mogen van mij zelf allemaal terug meegaan :-). Over één iemand heb ik dan toch nog wel men twijfels. Hij heeft een iets of wat irritante lach, laat mij altijd zijn kaarten zien zonder dat ik in zijn spel meedoe, heeft altijd 2 onderbroeken aan (al helpt deze niet wanneer hij valt), misvormde vingers waardoor Iphone drummen makkelijk lijkt, een goede mop over de coach verpest en "last but least" bijna met de titel van FMOT was gaan lopen. Al was het wel leuk om nen andere newer te zien newen (Sneeuwitje en de 7 mindervalliedekens van Urbanus) bij zijn verlies van FMOT aan bovenstaande.

Afin, daar moet ik toch nog eens over nadenken.

P.S.: Bovenstaande was daarjuist aan zijn 2de training bezig (ik ken er andere), en was bijna met de FMOT van Tienen gaan lopen...

Geen opmerkingen: