maandag, april 05, 2010

Extra stapje

Pasen de tijd van het jaar om een versnellingske hoger te gaan. Intensiteit van de trainingen vliegt nu met een "snok" de hoogte in. Wordt tijd om terug wat af te zien. Ideaal daarvoor is onze jaarlijkse stage.
Dit jaar gaat deze door in San Benedetto del Tronto. Plek van het EK 2010. Foto hierboven komt van Bellusco. De Italiaanse nationale ploeg heeft daar afgelopen weekend een stage ingericht en enkele foto's van genomen.

Nu voor het eerst in 15jaar ben ik niet mee op stage. Ze moeten het dus in hun eentje klaren. Vandaar ook de keuze om met een beperktere groep te gaan en het eens wat verder te zoeken. Op het Ek zelf ga ik wel zijn, want zeg nu zelf wat moet het nog meer zijn dan zon, zee en als afsluiter van de dag skeelerwedstrijden op niveau...

De piste is niet echt schitterend te noemen. 175m en zeer krappe bochtjes, maar nog tijd tot zaterdag om toch een redelijk idee van de piste te krijgen.

In "La France" is het welbekende 3pistes inmiddels afgelopen. Niet echt mijn voorkeur dragend, maar die gedachte heb ik hier al meermaals neer gepend. Volledige uitslag staat inmiddels op RollerEnLigne. (Als het bestand niet werkt, gewoon de extensie veranderen naar .zip). Voor mij dus niet echt een waardemeter (wegens een ganse hoop omstandigheden), dus bekijk de uitslagen zelf maar eens om je favoriet en/of concurrent zijn prestatie in te schatten.

Paar dingen die mij dan toch opvallen. De powerslide-boys rijden met een gans arsenaal aan renners. Op bovenstaande foto zijn het er 6, plus Jore die nog ergens moet rijden denk ik. In GG komen er nog 4 meer bij. Dus dan zitten we met 10-11 renners van Powerslide in de wedstrijd. Laat ons hopen dat de wedstrijd daar niet te "zwart" kleurt. Voorlopige deelnemerslijst van het kriterium vind je hier. Sprintcup vind je hier.

De Franse koersen staan vooral bekend om hun sportief verloop, op pagina 3 van Francois & Marie zie je het resultaat hier nog eens van. De knappe video van RollerEnLigne kan je hier zien of hier downloaden.
Laters

Geen opmerkingen: