maandag, maart 26, 2007

Weekend info

Foto (c) www.Rolling-Alliance.com

In Frankrijk zijn de kampioenschappen GRAND FOND afgelopen de uitslagen (samenvatting vind je hier)


Dan vond ik op Peter Doucet's website een link naar een interessant artikel van de inline planet.
Artikel gaat over het gebruik van de armzwaai. De meeste renners nu tegenwoordig letten daar niet meer zo fel op, terwijl ik vroeger op training elke ronde naar mijn oren kreeg dat ik mijn armen niet gebruikte. Ik ben nog steeds voorstander van het meer gebruik maken van de "armswing" de reden verandert niet en die vind je hier .
De rollerbond heeft ook nog eens wat aangepast en nu staat er de officiële erkening van de Belgische records van Stijn Vanhove-->Link.
Eén van de redenen waarom dit blijkbaar zo lang geduurd heeft is omdat sommige het niet helemaal eens waren met de manier waarop deze tot stand gekomen zijn. Daarmee bedoel ik het feit dat de club Zandvoorde deze voortreffelijke tijdsmeting in eigen beheer heeft en de tijden alleen voor eigen leden aanvraagd.

Nu dit doet niks af aan de prestatie van Stijn natuurlijk, maar om in de toekomst die onozele beroepen en klachten en... tegen te gaan zouden ze misschien beter van iedereen de tijden afprinten die op de driedaagse rijden. Op deze manier geen problemen en dan kan iedereen zien wanneer jij of iemand anders een nationaal record rijdt.
Wie weet is het nationale record al verbroken maar omdat niemand het opvraagd blijft het staan???
Hier nog eens alle BR's. Let vooral op mijn eigen record op de 3000m. Volgens mij kunnen de cadetten meisjes dit tegenwoordig achteruit schaatsend verbreken...
Las Vegas nieuws: Dag 3 wordt er buiten getourd. Op een parking waar er wat kegels worden geplaatst. Dus eigenlijk een kleine piste, geen echt wegparcour.
1000m:
1 Joey Mantia
2 Michael Cheek
3 Jonathan Garcia
4 Wouter Hebbrecht
5 Ferre (Feefee) Spruyt
5000m:
1 Joey Mantia
2 Michael Cheek
3 Jonathan Garcia
4 Ferre (Feefee) Spruyt
10km wordt nu nog gereden en dan zit het erop!
Check later voor resultaten! Foto's zullen ergens eind deze week online staan zeker...

greets

Geen opmerkingen: