donderdag, december 04, 2008

Long time no write...

Yep, is al een tijdje geleden (trainingsposts niet meegerekend) dat ik nog iets op men blog heb geschreven. Dan spreken we nog niet over iets zinnig... :-D


Ondertussen natuurlijk vanalles gebeurd in het skeelerwereldje. "Groot" nieuws is de teamverandering van Bart, Maarten en Ferre naar een nieuw cadomotus team. Op verschillende media staat dit al te lezen. (Cadomotus, Skatepodium, Speedskateworld,...). Bij deze wil ik toch nog even Kevin Van Lancker (Oranaworld) bedanken voor het afgelopen seizoen. Het heeft de jongens weer een stapje hoger gebracht en daar doen we het toch wel voor...

Interessanter dan is de software die reeds enkele jaren al de ronde doet maar die ik via via nu pas heb ontdekt is de DARTFISH software. Die software laat je toe om bewegingen te gaan analyseren via pc. Alsook van rondetijden van verschillende renners te gaan overlappen en verschillende lijnen te gaan vergelijken.

Nu ben er nog volop mee aan het experimenteren. Wanneer ik eerste resultaten heb plaats ik deze hier. De handleiding (nederlandstalig) vind je hier. De software vind je ook als je wat beter zoekt...

Shane Dobbin heeft ook een blog.Matter heeft een video uit met hun nieuwe wielen. De world inline cup heeft een nieuwe site (vernieuwde) en als laatste nieuwtje: Wouter Hebbrecht geeft op zondag aanstaande een clinic in Evergem. Voor VRB-leden is dit gratis. Meer info via wouter zijn blog of via de VRB.

Voila korte samenvatting van enkele nieuwtjes, stay tuned for more...

Slus

Geen opmerkingen: