tag:blogger.com,1999:blog-33544444.post6768919734262725016..comments2023-09-18T15:19:19.373+02:00Comments on Training & News: Foto'sItachimaruhttp://www.blogger.com/profile/04552670898663115258noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-33544444.post-27296327995976679082009-06-13T15:28:13.795+02:002009-06-13T15:28:13.795+02:00Tja, zou men kunnen doen. Maar wie gaat daar op to...Tja, zou men kunnen doen. Maar wie gaat daar op toezien en gaan ze daar een sanctie op plakken. Voor mij mag het zo blijven. Het aantal valpartijen dat gebeurt op zo een opwarming is twee keer niks. Klein voorbeeldje: op de wedstrijd in Gross Gerau, staan er zo een 900 renners aan de start. Tijdens de middag is de weg open voor iedereen en doet bijna iedereen zijn schaatsen aan voor even rond te bollen. <br />Het ziet dan ook zwart van het volk, maar het aantal valpartijen dat er geweest zijn was vergeleken met het aantal renners op de weg miniem. Mijn miniem van 6 jaar is daar gewoon gaan tussen rijden. Was zijn eerste keer op een echte wedstrijd buiten. Voor hem op de weg ging gewoon goede afspraken gemaakt en dat ging perfect.Itachimaruhttps://www.blogger.com/profile/04552670898663115258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-33544444.post-44968828287785449862009-06-13T14:12:04.374+02:002009-06-13T14:12:04.374+02:00dat bedoel ik...moeten er daar geen internationale...dat bedoel ik...moeten er daar geen internationale afspraken over gemaakt worden? Dan spreek ik nog niet over reglementering.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-33544444.post-23092159463148600402009-06-12T00:58:18.503+02:002009-06-12T00:58:18.503+02:00Echt specifieke regels bestaan er niet. Nu stilzwi...Echt specifieke regels bestaan er niet. Nu stilzwijgende afspraken zijn er wel. De snellere gaat altijd proberen langs rechts voorbij te gaan. Nu dat houdt wel in dat de jongeren (kleintjes) dus helemaal langs de binnenkant zitten van de piste. EĆ©nmaal daar aangekomen is het meestal geen probleem. Het is het verplaatsen van en naar de binnenkant dat soms problemen oplevert.<br /><br />Het is inderdaad soms wat zottenwerk, op sommige wedstrijden wordt er apart opgewarmd eenmaal de wedstrijden bezig zijn, natuurlijk voor deze starten is iedereen op de piste toegelaten en komt het er vooral op aan dat je de jongere renners goed leert hoe ze zich op een veilige manier kunnen verplaatsen.Al is een ongeluk snel gebeurt.Itachimaruhttps://www.blogger.com/profile/04552670898663115258noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-33544444.post-76066939630112733072009-06-11T17:36:53.124+02:002009-06-11T17:36:53.124+02:00Naar aanleiding van het bekijken van de warming up...Naar aanleiding van het bekijken van de warming up in Woergl heb ik volgende vraag...bestaan er bepaalde regels(al dan niet officieel) over de plaats waar je mag en kan rijden tijdens de opwarming? Als ik het filmpje of live (zoals in Zandvoorde tijdens een driedaagse) de opwarming bekijk, wordt er kris kras door elkaar gereden. Bestaat er dus een internationale reglementering hierover of wordt dat bijv. aan de kleinsten al uitgelegd waar ze precies op de baan mogen rijden en waar niet? Of doen jullie maar wat, hopend dat alles goed gaat. Ik weet bijv wel dat de piste aan een aantal landen per uur wordt vrijgegeven tijdens WK's maar dan nog lijkt het me gevaarlijker dan wedstrijden zelf vanwege de grote snelheidsverschillen.<br />Groeten jutlandskaterAnonymousnoreply@blogger.com