dinsdag, september 18, 2012

Hello WK 2013!!!


Wk 2012 gedaan op naar Wk 2013 in Zandvoorde!!! Als je de medaillestand bekijkt van dit jaar dan zie je daar niet USA of Korea op de 2e plek staan achter het ongenaakbare Colombia. Neen, daar staat dan Italië! Als je de vorige uitslagen bekijkt van Italië dan staan die meestal onder ons...

Punt is dat het organiserende land wel wat extra motivatie hieruit put! Nu mijn vraag is, waar gaat België staan binnen een goede 11 maanden?? De grotere vraag is eigenlijk wat gaan we doen om daar zo hoog mogelijk te staan? Met deze vraag moesten we eigenlijk al minimum een jaar vroeger bezig geweest zijn. Ik ben er vrij zeker van dat het organisatorisch allemaal perfect in elkaar zal steken zoals altijd het geval is geweest, maar dat heeft niet direct een invloed op de prestaties.. (tenzij het goede vervoer van en naar de piste en maaltijden op de juiste momenten, ook belangrijk natuurlijk!)

Een zeer belangrijke vraag dus, die al direct een groot probleem oproept. Aan wie moet je die vraag stellen? VRB, FBRS, NSC, ZRC, Nat. Coach,...

Volgens mij zitten we met een hoop getalenteerde renners die het zeer goed zouden kunnen doen! Met de nadruk op...
Daar moet natuurlijk tijd in gestoken worden, goede begeleiding (ervaring opzoeken is moeilijk want die kans is al gaan vliegen voor een hoop talentvolle renners die niet naar WK mochten),...

Belangrijkste is misschien dat sommige (zeg maar de meeste) renners zelfs Wk/gangers misschien eens heel duidelijk moet gemaakt worden,wat er nodig is om op dit niveau mee te doen! Het is geen EK het is geen Europa Cup het is het WK skeeleren en het is niet omdat het geen Olympische sport is dat het niet DOOD serieus wordt genomen door de rest van de wereld! Zelfs bij de junioren wordt er kei, kei hard gewerkt en jammer genoeg zie ik dat bij veel renners nog niet, terwijl ze wel het potentieel hebben om zo veel meer te doen!

Heb al van verschillende mensen gehoord dat ze vanalles willen organiseren, dat ze er nu reeds mee bezig zijn... De vraag blijft wat gaan WIJ doen en wie gaat de kar trekken?

Jelle

8 opmerkingen:

ASmit zei

het goede resultaat van italie enkel te wijten aan wat extra motivatie?

Itachimaru zei

Neen, niet helemaal, maar wel voor een groot deel. 2011 niet in top 8, 2010 5e , 2009 6e. Ga je dan zeggen dat ze al die jaren minder goed getraind hebben of...

Tuurlijk was de aard van de piste ook een enorm voordeel, het feit dat ze er bijna 2 maanden op getraind hadden zal zeker meespelen, maar de factor om in eigen land te presteren, voor eigen publiek mag je toch niet onderschatten..

Of is het dankzij de wielen? :-D

ASmit zei

haha, zeker. De wielen worden wereldkampioen. Verder niemand :) !

Moeilijke piste = meer thuisvoordeel. Is zandvoorde moeilijk genoeg? Gaan Bart en co volgend jaar meer daar trainen ipv Heverlee, Tienen etc?

Itachimaru zei

Moeilijke piste kwam voornamelijk door het parabool gedeelte en dan mag het zelf buiten Italië zijn, dan nog kunnen ze er als beste op uit de voeten...

Zandvoorde is zeker niet moeilijk genoeg, toch niet vergeleken met Ascoli. Als, ALS Bart volgend jaar Wk rijdt zal hij zeker meer op Zandvoorde gaan rijden. Is tenslotte een nieuwe piste en hoe meer je eraan kan wennen hoe beter natuurlijk. Het voordeel dat de Italianen hadden nu, ga je er wel niet kunnen uithalen, maar een voordeel is een voordeel hé...

Jaromir zei

Is this track in zandvoorde already setup? or is the building of it just in progress?

Skate Wielen zei

Nice information...Thanks for sharing such valuable post...

skate wielen zei

Skating is the one of the favorite hobby..

Unknown zei


Forklift Licence is the top narrow aisle forklift training firm in London. We provide our services throughout London. Forklift Training recognizes that everyone learns in their own unique way. As a result, to accommodate all sorts of pupils, our courses employ a number of methodologies. To keep everyone engaged, we use forklift models, films, PowerPoint presentations, worksheets, and handouts. For additional information, call 020 7112 9383.